سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره حقوقی وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل مالیاتی

    نظر

 

یک وکیل مالیاتی خبره و حاذق با توجه به مهارت و تجربیاتش می تواند افزون بر حل و فصل مشکلات مالیاتی شما از پیدایی و به وجود آمدن پرونده های جدید مالیاتی اینگونه خودداری کند.


یک وکیل مالیاتی خبره چه ویژگی هایی بایست داشته باشد؟ 

یک وکیل مالیاتی وظیفه است بینش حقوقی و اقتصادی خود را مدام به روز نماید و از تغییراتی که در ضابطه اساسی مملکت پدید می آیند با خبر باشد تا بتواند توانایی اش را برا دفاع از موکلش در سوال ها گوناگون افزایش دهد. داشتن گواهینامه تحصیلی مرتبط با رشته های اقتصادی و مالی برای یک وکیل مالیاتی ملزوم است.

اگرچه بینش ابتدایی یک وکیل مالیاتی حاذق منوط به گذراندن دوره های کارآموزی بسیاری است. یک وکیل مالیاتی بایست دستکم 20رکورد را در دوره کارآموزی گذرانده باشد.

افزون بر بینش حقوقی و اقتصادی داشتن دادهها کامل در دایره قانون موجود در بیمه تامین همگانی برای یک وکیل مالیاتی واجب است.

یک وکیل مالیاتی نباید صرفا به افزایش دانش در حد تئوری بسنده کند؛ بلکه او بایست در هیئت‌ های متعدد و ادارات دارایی به طور مداوم حضور یابد تا با شناخت کافی از روند دادرسی در دادسرا ها بتواند از موکلش دفاع کند.

در در دنیای پر سرعت امروز، کوتاه نمودن روند پرونده و قدرت به روز رسانی تجربه در مدت وقت کمتر از یک ماه، از دیگر توانایی هایی محسوب می شود که یک وکیل مالیاتی بایست آن را دارا باشد.

این روزها مسلط بودن بر مبادی فن بیان در مذاکره نقش تعیین کننده ای در دفاع از یک موکل دارد، پس بر یک وکیل مالیاتی عالی واجب است توانمندی اش را در زمینه فن بیان افزایش دهد.

روابط عمومی یک وکیل در دایره کاری خود، نقش با اهمیت و اساسی در پیشبرد پرونده دارد. لذا یک وکیل مالیاتی بایست با دایره های مالیاتی گوناگون به طور قانونی و رسمی ارتباط داشته باشد.

استفاده از فرصت های جدیدی که احتمال به وجود آمدن شان در پرونده است و اینگونه شیوه استفاده از قانون موجود مرتبط با مالیات، از جمله دیگر ویژگی های یک وکیل مالیاتی موفق است.

ناگفته نماند آنچه که براییک وکیل مالیاتی اکثر از مهارت داشتن در سوال ها حقوقی و فنی لازم است قابل اطمینان بودن اوست. اگرچه حاذق بودن یک وکیل لزوماً ربطی به سن آن ندارد؛ چرا که وکلای مالیاتی جوانی بوده اند که پیشینه موفقی در عرصه دفاع از موکلشان از خود بر جای گذاشته اند.

عمده ترین تخلفات مالیاتی شرکت ها که منجر به مجازات نقدی مالیاتی می‌شوند عبارتند از:

وقت پرداخت مالیات با توجه به نوع فعالیت اقتصادی موعدی قطعی و تعیین شده است که در فرم گذر از وقت قانونی و فقدان پرداخت مالیات، مودیان مشمول مجازات نقدی خواهند شد.

کد اقتصادی حتما در بازه زمانی مقرر بایست توسط شرکت ها و موسسات اخذ گردد.

موعدی مشخص برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی وجود دارد که حتما در آن بازه زمانی مودیان حقیقی و حقوقی بایست اظهارنامه را تحویل نهادهای قانونی دهند، در غیر این فرم متخلف محسوب می شوند.

تمامی موسسات و شرکت ها وظیفه به داشتن دفاتر مالی قانونی موسوم بعه دفاتر پلمب هستند، در فرم فقدان وجود دفاتر پلمب، برگه تشخیص مالیات علی الراس، صادر خواهد شد.

فقدان پرداخت مالیات مسبب پدید آمدن چه مشکلاتی خواهد شد؟

فقدان یا تاخیر در پرداخت مالیات در برنامه ریزی بودجه مملکت مشکلات و اختلالاتی را تشکیل خواهد کرد؛ از جمله این مشکلات می‌توان به پدید آمدن فرهنگ سرباز زدن از پرداخت مالیات عقیده کرد. فقدان پیش روگیری در وصول مالیات و پیدایی اختلاف و کشمکش بین زمره های پرداخت کننده مالیات از جمله دیگر مسائلی هستند که به خاطر فقدان پرداخت مالیات به وجود خواهند آمد.

بی اعتمادی شهروندان به نظام مالیاتی را می توان از جمله دیگر تبعات فقدان پرداخت مالیات دانست.

به خاطر به همین ادله ها در بسیاری از کشورهای جهان جرایم مالیاتی سنگینی برای افرادی که از پرداختن آن سر، باز می‌زنند وضع شده است.

کشورهای پیشرفته برای افرادی و می‌گردد که حاضر به پرداخت مالیات نیستند.

در حقیقت بایست گفت برخورداری از مشاوره وکیل مالیاتی در اغلب کار لازم است.

 

 دگرگونی در ضابطه مالیات از سال 1395

از سال تغییراتی 1395در ضابطه مالیاتی مملکت به وجود آمد گواه این مسئله است که برای اجرا کار مالیاتی نیاز به مهارت و آگاهی از قانون و بخشنامه‌های مرتبط است.

چگونه بهترین وکیل مالیاتی را انتخاب کنیم؟

تا اینکه در مواقع معین، عالی است در قدم اول برای انتخاب وکیل مالیاتی از مشاوره با چند وکیل فعال در دایره مالیات بهره مند شد و سپس وکیلی را انتخاب کرد که آگاهی و خبرت اش اکثر از سایرین به کار بیاید.

مواردی که در ضابطه اساسی باعث مجرم شناخته شدن متخلفان مالیاتی خواهند شد

در پایان می توانید تمامی مواردی که به عنوان صور تخلف مالیاتی، که با ضریبی معین در مالیات به عنوان مجازات نقدی، محاسبه می گردند و برخی از آنها توضیح ناپذیر بخشش می باشند را مطالعه نمایید.

در ضابطه اساسی مملکت، دسته ای از چندین ماده قانونی به جرائم مالیاتی اختصاص یافته است که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد:

مجازات نقدی به خاطر فقدان پرداخت مالیات مستقیم

بر طبق ضابطه اساسی مملکت، هر شخص حقیقی و یا حقوقی که بر طبق ضابطه مالیات های مستقیم، وظیفه به پرداخت مودیان دیگر باشد در فرم فقدان پرداخت به موقع و سرباز زدن از مسئولیت، مشمول مجازات نقدی مالیات20درصد خواهد شد.

مجازات نقدی به خاطر تاخیر در پرداخت مالیات مستقیم

اگر مالیات در بازه زمانی مقرر پرداخت نشود مجازات نقدی ای معادل پنج و دو دهم درصد به ازای هر ماه به آن تعلق خواهد گرفت.

مجازات نقدی به خاطر فقدان تسلیم ترازنامه مالیاتی

فقدان تسلیم ترازنامه و اظهارنامه مالیاتی و اینگونه حساب سود و آسیب به دفاتر قانونی به ممیز مالی مستوجب پرداخت مجازات نقدی خواهد شد؛ این مجازات نقدی بین1تا 20درصد است.

جرمی که باعث محرومیت از معافیت های مالیاتی خواهد شد

اگر مودی مالیاتی تعمدا و به مدت سه سال به قصد فرار مالیاتی از تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه و حساب سود و آسیب خودداری کند، افزون بر پرداخت مجازات نقدی ها و مجازات های مقرر از تمامی معافیت‌های مالیاتی محروم خواهد شد.

ضابطه مالیات باعث ممنوع‌الخروج شدن چه افرادی خواهد شد؟

افرادی که حد بدهی مالیاتی شان اکثر از ده میلیون ریال باشد، سازمان کار مالیاتی و یا وزارت کار اقتصادی و دارایی می‌تواند آنها را ممنوع الخروج کند.