سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره حقوقی وکیل دیوان عدالت اداری

چگونه از کارفرمای خود شکایت کنید

    نظر

بسیاری از قوانین فدرال و ایالتی بر روابط بین کارفرمایان و کارمندان حاکم است. به طور کلی، کارفرمایان باید حداقل دستمزد کارمندان ساعتی خود را به اضافه زمان و نیم برای هر ساعت کاری بیش از 40 ساعت در هفته پرداخت کنند و شرایط کار ایمن و بهداشتی را حفظ کنند. کارفرمایان همچنین نمی توانند بر اساس نژاد، قومیت، جنسیت، مذهب، ناتوانی یا سن، علیه کارکنان فعلی یا آینده تبعیض قائل شوند. اگر کارفرمای شما مطابق قوانین مربوط به دستمزد و ساعت کاری به شما غرامت پرداخت نکرده است، قوانین ایمنی و بهداشت را رعایت نکرده است، یا علیه شما تبعیض قائل شده است، ممکن است بتوانید علیه او به سازمان های فدرال یا ایالتی شکایت کنید.


در برخی از کشورها شکایت از کارفرما بدون قرارداد مانند اروپا یا آمریکا با ایران کمی متفاوت است که می توانید برای خواندن قوانین مربوط شکایت از کارفرما بدون قرارداد اینجا کلیک کنید.

مطمئن شوید که کارفرمای شما ملزم به رعایت قوانین فدرال است. بخش دستمزدها و ساعات کار DOL قانون استانداردهای کار منصفانه، قانون مرخصی پزشکی خانوادگی، و سایر قوانین فدرال مربوط به ساعات کار و دستمزد را اجرا می کند. FLSA و FMLA عموماً برای همه شرکت هایی که در تجارت بین ایالتی فعالیت می کنند اعمال می شود.

اگر مطمئن نیستید که کارفرمای شما تحت پوشش است یا خیر، می توانید با WHD به شماره 1-866-4USWAGE تماس بگیرید تا بپرسید. خط کمک رایگان این بخش از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:00 صبح تا 8:00 بعد از ظهر در دسترس است. زمان شرقی. همچنین می‌توانید شخصاً به یک دفتر محلی مراجعه کنید یا یک ایمیل ارسال کنید.

همچنین به شما اطلاع می‌دهد که آیا باید قبل از ثبت شکایت فدرال به آژانس ایالتی خود ارسال کنید یا خیر. در بسیاری از موارد، قبل از اینکه به سطح فدرال بروید، باید از هر راه حل ایالتی استفاده کنید.

اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنید. برای ثبت شکایت رسمی با WHD، به نام، آدرس، و شماره تلفن و همچنین نام، آدرس و شماره تلفن کارفرمای خود نیاز دارید.

همچنین باید نام مالک یا مدیری را که باید در رابطه با شکایت شما، نوع کاری که انجام داده‌اید، و نحوه و زمان دریافت دستمزد به آنها بگویید.

همچنین باید هر گونه اطلاعات یا مستندات اضافی مانند فیش حقوقی یا کپی کتابچه راهنمای کارمند را که فکر می کنید WHD ممکن است هنگام ارزیابی ادعای شما مفید باشد، اضافه کنید.

شکایت کارگر بدون داشتن قرارداد

معمولا برای شکایت کارگر بدون قرارداد مدارک دیگری مانند فیش واریزی یا رد شده بیمه داشته باشد در غیر این صورت شکایت علیه شخص برای مطالبه حق و حقوق خود کار دشواری است و برای شکایت از کارفرما بدون قرارداد شما باید ثابت کنید که در آنجا مشعول به فعالیت بوده اید و اگر مدرکی نداشتید ، بهترین راه گزارش بازرسی می باشد که از طریق خود اداره کار برای شما بازرس می فرستد تا بررسی کند.

با کارفرمای خود صحبت کنید. قبل از طرح شکایت رسمی، با فردی در محل کار خود با صلاحیت صحبت کنید. محل کار شما باید سیاستی برای مقابله با تبعیض یا آزار و اذیت داشته باشد که به صورت عمومی نمایش داده شود.

اگر ناظر مستقیم شما مسئول تبعیض علیه شما یا آزار و اذیت شما باشد، ممکن است دشوار باشد، اما از اینکه از سر او نترسید.

اگر توسط یک اتحادیه نمایندگی دارید، قبل از انجام هر کاری با نماینده اتحادیه خود صحبت کنید. آنها برای کمک به شما در این نوع شرایط وجود دارند.

در مورد وضعیت بین همکارانتان، مهم نیست که چقدر ناراحت هستید، بدگویی نکنید، و از آنها در مورد شخصی که شما را اذیت می کند، نپرسید. به عنوان مثال، فرض کنید سرپرست مستقیم شما، لری، مکرراً در مورد بدن شما اظهارنظرهایی می کند که باعث ناراحتی شما می شود. به جای اینکه از همکارانتان بپرسید که آیا لری تا به حال چیزی شبیه به آنها گفته است یا خیر، با کسی صحبت کنید که صلاحیت تنبیه لری را دارد یا این نظرات را متوقف کند.

شکایت از کارفرما بدون قرارداد

با این حال، اگر یک همکار شاهد آزار یا تبعیض بود، از او بخواهید آنچه را که دیده یا شنیده بنویسد تا اظهارات او را در پرونده ثبت کنید.

هر اتفاقی را که اتفاق می‌افتد، از جمله هر برخورد یا اپیزود آزار و اذیت، به خصوص اگر می‌خواهید الگوی آزار و اذیت یا یک محیط کاری خصمانه را نشان دهید، ثبت کنید.